Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

23 Ogos 2011

Kelantan dah jadi SERAMBI BUANG BAYI......

Sebuah sekolah menengah agama berasrama di Pasir Pekan, Tumpat Kelantan, gempar apabila seorang pelajarnya melahirkan bayi lelaki dalam tandas asrama sekolah berkenaan semalam.

Kejadian itu disedari kira-kira jam 10 pagi oleh seorang kakitangan sekolah yang terdengar tangisan bayi ketika sedang mengambil keretanya tidak jauh dari asrama itu dan kemudian memanggil rakannya untuk membuat pemeriksaan.

Mereka kemudiannya memeriksa setiap bilik asrama dan terkejut dengan penemuan seorang bayi lelaki masih bertali pusat di hujung kaki seorang pelajar perempuan.

Kalau benda ni berlaku di Melaka atau Pahang.., confirm puak-puak PAS akan belasah UMNO dan kerajaan cukup-cukup..

Tapi malangnya bila benda ni berlaku di Kelantan.., senyap habis puak-puak tu kehilangan kata..

Pengikut-pengikut PAS kata Kelantan adalah serambi Mekah.. Kononnya kat Kelantan tu dihuni oleh manusia yang semuanya baik-baik dan mulia belaka..

Ada jugak artis yang kata Kelantan adalah tempat terbaik untuk belajar jadi umat Islam.., kat negeri lain tak boleh belajar Islam..

So.., bila jadi isu sosial macam ni, pengikut-pengikut PAS termasuklah Nik Aziz mesti akan kata ini adalah salah kerajaan dan UMNO..

Sebab apa? Sebab benda ni jadi di Kelantan.. Mana boleh umat di Kelantan buat perkara jahat.. Tambah-tambah pulak pelajar yang belajar agama...

Ni lah persepsi yang dimainkan oleh Pok ni dan PAS selama ni.. Umat Islam di Kelantan tu bagus dan terpuji sebab berada dibawah pemerintahan Islam PAS..

Padahal.., sama je manusia di Kelantan tu dengan di negeri-negeri lain beb.. Itu realitinya..


http://mediapermatangpauh.blogspot.com/



Tiada ulasan:

Catat Ulasan