Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

06 September 2011

MAT SABU PENAKUT


Matkelubi: Abg mat tu belajar sejarah tak abis .. tu yang dia takut sangat nak berdebat..abg Mat ni cuma minat nak berceramah maki hamun , fitnah je keje nya.. kalau ikut motto PKR " lawan tetap lawan" tapi abg mat ni lain pulak ..Dia punya motto " cakap mesti besar mesti ada maki hamun mesti ada fitnah tapi kalau orang nak berdebat kita lari "..

KUALA LUMPUR 5 Sept. – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menyifatkan Mohamad Sabu sebagai penakut kerana tidak berani berdebat dengannya dalam isu sejarah Bukit Kepong.

Khairy memberi reaksi demikian setelah Timbalan Presiden Pas itu menolak untuk berdebat selepas beliau menyahut cabaran Pas agar UMNO berdebat dengan parti tersebut dalam isu kontroversi yang dibangkitkan oleh Mohamad itu.

“Hari ini Pas memilih Timbalan Presiden yang bacul dan tiada maruah. Takut sebab salah. Tewas sebelum tempur. Sekretariat yang mewakili Kerajaan Pas Kelantan yang mencadangkan saya berdebat dengan Mat Sabu (Mohamad) dan bukan saya yang cadangkan.

“Sekurang-kurangnya Husam (Datuk Husam Musa) anak jantan. Ini Mat Sabu dengan Ketua Pemuda UMNO sudah lari, memalukan,’’ katanya seperti dipetik daripada laman sosial twitternya hari ini.

Mohamad dilaporkan menyerahkan tugas untuk berdebat dengan Khairy kepada Pemuda Pas Johor dengan alasan, sayap pemuda Pas negeri itu lebih layak memandangkan Bukit Kepong terletak di Johor.

Sedangkan cabaran debat tersebut dilontarkan oleh Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahu parti itu berdebat secara terbuka dengan UMNO mengenai tajuk Siapakah layak digelar pejuang kemerdekaan sebenarnya?.

Isu Bukit Kepong mula panas apabila Mohamad semasa berceramah di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu menganggap pengganas komunis adalah hero sebenar dan bukannya 25 anggota keselamatan dan keluarga mereka yang dibunuh dalam trajedi serangan komunis balai polis Bukit Kepong.

Dalam pada itu, Khairy berkata, Mohamad tidak perlu berdolak-dalik kerana hakikatnya, ayam sabung Pas itu tidak berani menyahut cabaran untuk berdebat kerana sedar fakta sejarah tidak boleh diputar-belit.

“Mat Sabu tak payah cakap Ketua Pemuda UMNO lawan Ketua Pemuda Pas baru betul. Tanya Husam, dia pernah mencemar jawatannya kerana berdebat dengan Naib Ketua Pemuda UMNO walaupun dia berjawatan Naib Presiden Pas.

“Jadi biarlah rekod sejarah mengesahkan bahawa saya setuju dengan jemputan Kerajaan Pas Kelantan untuk berlawan dengan Mat Sabu tetapi dia takut dan lari. Jangan putar sejarah ini,” katanya.


1 ulasan: