Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

10 Januari 2012

Tersingkirnya Seorang Pejuang Islam.





Pemecatan Hasan sekali gus memenuhi agenda pemimpin-pemimpin tertentu sama ada Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas yang mahu menyingkirkan beliau.
Sikap telus Hasan dalam menyatakan kebenaran dan begitu tegas dalam mempertahankan kepentingan orang Melayu, umat Islam dan institusi raja-raja dilihat ancaman kepada usaha pembangkang meraih undi semua golongan.

Selain berusaha menghalang penjualan arak di kedai serbaneka 24 jam di Selangor, Hasan juga adalah penentang kepada gejala murtad di negeri berkenaan apabila bersedia menanggung risiko dengan menghadiri Himpunan Sejuta Umat (Himpun) biar pun ia tidak mendapat restu kepimpinan Pas Pusat.
Tetapi Hasan tidak mempunyai karektor 'pak turut' sebab itulah beliau tegas untuk menentang gejala berkenaan kerana ia berkaitan dengan aliran perjuangannya iaitu Islam.
Begitu juga apabila beliau menentang perhimpunan Bebaskan Anwar 901, ia juga dilakukan atas dasar prinsip kerana kes berkenaan adalah kes peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, oleh itu rakyat termasuk ahli Pas tidak harus diseret ke jalanan.
Bagi Hasan, Pas tidak sepatutnya mengerahkan penyokong parti itu terutama golongan muda turun ke jalanan bagi menyokong Anwar.



Ternyata PKR begitu berkuasa dan Pas tidak mampu melawan, Hasan dipecat yang sekali gus membuktikan bahawa parti itu akur dengan kehendak PKR.
Dan dalam masa yang sama sudah pastilah akan ada pemimpin DAP yang menarik nafas lega kerana di Selangor sekarang tidak ada lagi pemimpin pejuang seperti Hasan.
Ini jelas apabila seorang pemimpin DAP Selangor yang mengulas pemecatan Hasan berkata, ''Diharapkan keadaan akan lebih baik tanpa Hasan Ali''.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan