Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

21 Mei 2013

 

Cayalah Menteri KDN baru ni


MARAN - Majlis Belia Negeri Pahang (MBNP) menyokong ketegasan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk mengambil tindakan ke atas mana-mana pihak yang cuba menghuru-harakan negara.

Sehubungan itu, Pengerusinya, Khairul Amin Osman berkata, majlis itu membantah tindakan tidak bertamadun pembangkang yang berterusan mengadakan perhimpunan haram di beberapa negeri yang mempertikaikan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 baru-baru ini.

Beliau berkata, sebanyak 26 gabungan dalam pertubuhan itu yang mempunyai 30,000 ahli itu mengutuk usaha Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menganjurkan perhimpunan terbabit untuk meraih simpati rakyat.

Tegasnya, rakyat yang diberi kuasa mengundi dalam pilihan raya umum lalu telah memilih Barisan Nasional (BN) dan perlu diterima dengan baik serta rasional oleh mereka.

"Sikap yang tidak dapat menerima kekalahan dan meletakkan kesalahan kepada pihak lain atas kekalahan pembangkang menampakkan kerakusan Anwar menghalalkan cara untuk menumbangkan kerajaan BN.

"Anwar yang secara terus-terusan menghasut rakyat dengan provokasi dan fitnah dengan menyalahkan BN dan Suruhanjaya Pilihan Raya tidak boleh diterima akal yang waras,' katanya.

Beliau turut berkata, kepimpinan badan gabungan itu telah diingatkan supaya tidak ada mana-mana ahli persatuan mereka terbabit dengan demonstrasi jalanan.

Tambahnya, kerajaan perlu bertegas dengan penganjur atau individu yang bermaharajalela menganjurkan demonstrasi haram jalanan tanpa rasa bersalah.

"Tindak tanduk Anwar yang menghasut rakyat di seluruh negara dengan sokongan DAP sangat menjijikkan,''katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan