Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

19 September 2013

Tun Abdul Razak Pengkhianat Negara ? ... MENJAWAB FITNAH BLOG BERBAYAR CINA DAP PEMBANGKANG


Gambar di atas ini telah menjadi bahan FITNAH TERBARU pembangkang bagi menjatuhkan imej dan kredibiliti Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak.

Kita tidak menafikan bahawa gambar di atas adalah Allahyarham Tun Abdul Razak ketika memasuki latihan Tentera Jepun yang diambil dari biografi Tan Sri Samad Idris dan boleh didapati di arkib Muzium Negara.

Hakikatnya pembangkang tetap pembangkang. Gemar mencari kesalahan dan menimbulkan fitnah serta tohmahan adalah MAKANAN RUJI harian. Tidak mahu berterus terang mengenai biografi Tan Sri Samad Idris. Mengapa gambar ini dimuatkan dalam biografi Tan Sri Samad Idris tidak diceritakan sepenuhnya oleh pembangkang.

Kita cukup yakin bahawasanya kemarahan meluap CINA KIASU DAP terhadap tindakan Perdana Menteri yang menghalang jenazah mahupun abu mendiang KETUA PENGGANAS KOMUNIS CHIN PENG dari dikebumikan di negara ini menjadi PENYEBAB UTAMA FITNAH gambar Allahyarham Tun Abdul Razak disebarkan.


KOTA KINABALU 16 Sept. - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, kerajaan tidak akan terlibat dalam sebarang urusan pengkebumian bekas pemimpin Parti Komunis Malaya, Chin Peng yang meninggal dunia pagi ini di Bangkok, Thailand.

Selain itu, katanya, kerajaan juga sama sekali tidak akan membenarkan abu mayat pengganas yang banyak melakukan kekejaman terhadap rakyat dan negara itu dibawa pulang ke negara ini walaupun diminta oleh ahli keluarga mendiang itu.

sumber : UTUSAN MALAYSIA



Pembangkang memang bijak bermain dengan PERSEPSI dalam mencipta FITNAH dan KEBENCIAN memandangkan rakyat marhaen CUKUP MUDAH DIPENGARUHI daripada mendapatkan kebenaran dan kesahihan berita yang dikeluarkan.

Kita cukup yakin bahawa CINA KIASU DAP telah MEMBAYAR SEJUMLAH WANG kepada blog-blog pembangkang dibawah ini, yang pengendalinya adalah MELAYU, agar mencipta PERSEPSI dan FITNAH terhadap Allahyarham Tun Abdul Razak sebagai membalas tindakan Perdana Menteri yang menghalang mendiang KETUA PENGGANAS KOMUNIS CHIN PENG dari dikebumikan di negara ini.


sumber : blog ANAK SUNGAI DERHAKA


sumber : blog KERENGGA


sumber : blog KERAJAAN RAKYAT


sumber : TRANUNGKITE


Ini adalah sebahagian daripada blog-blog pembangkang yang ditugaskan khas untuk mencipta FITNAH dan PERSEPSI BURUK terhadap Perdana Menteri.

Persoalannya ...

Mengapa tidak diceritakan keseluruhan biografi Tan Sri Samad Idris mengenai gambar Allahyarham Tun Abdul Razak di atas ? 

Mengapa hanya diletakkan gambar Allahyarham Tun Abdul Razak sewaktu menyertai latihan ketenteraan Jepun tanpa menceritakan keseluruhan biografi tersebut ?



FAKTA SEBENAR


sumber : MALAYSIA FLYING HERALD

The fact is that some of Malay radicals known as Kesatuan Melayu Muda – KMM (Young Malay Union) that have been recruited and fooled by Japanese espionage network prior to the hostilities which has helped the Japanese. Furthermore, if the Malays were very much keen on kicking out the Brits, then why did they joined Force 136 and Askar Wataniah (in Pahang) as part of the guerrilla forces that wreck havoc to the Japanese in the next few years of Japanese Occupation of Malaya? Is this a systematic approach to deny the contribution of Malay in the fight against Imperial Japan?

Hakikatnya ialah beberapa golongan radikal Melayu yang dikenali sebagai Kesatuan Melayu Muda [ KMM ], yang telah diambil dan ditipu oleh rangkaian perisikan Jepun [ sebelum penentangan kembali terhadap Jepun ] telah membantu Jepun. Tambahan pula, jika orang Melayu amat berminat untuk menghalau British, maka mengapa mereka menyertai Force 136 dan Askar Wataniah (di Pahang) sebagai sebahagian daripada pasukan gerila yang telah menimbulkan malapetaka kembali kepada Jepun dalam beberapa tahun kemudian sewaktu pendudukan Jepun di Tanah Melayu ? Adakah ini satu pendekatan yang sistematik untuk menafikan sumbangan Melayu dalam memerangi Imperialis Jepun?

Force 136 resistance force. Note that Tun Abdul Razak was the bespectacled man sitting to the far left
Pasukan gerila Force 136. Perhatikan bahawa Tun Abdul Razak adalah orang yang berkaca mata duduk paling kiri


Almarhum Sultan Abu Bakar of Pahang with the Askar Wataniah. Note that Tun Abdul Razak was standing to the right of a turban man.
Almarhum Sultan Abu Bakar Pahang dengan Askar Wataniah. Perhatikan bahawa Tun Abdul Razak berdiri paling kanan di sebelah seorang lelaki memakai serban

Unknown to many, a lot of Malaysian figures such as Major Tengku Mahmood Mahyiddeen, Jeneral Tun Ibrahim (then 2nd Lt), Jeneral Tunku Osman Jewa (then 2nd Lt), Capt Tun Hj Abdul Razak (the second Prime Minister), Kolonel Yeop Mahidin (then Major) and Lt Ghazali Shafiee (Malaysia’s Foreign Minister) were members of the Force 136.

Tidak diketahui banyak pihak, ramai tokoh Malaysia seperti Mejar Tengku Mahmood Mahyiddeen, Jeneral Tun Ibrahim (sewaktu itu Lt 2), Jeneral Tunku Osman Jewa (sewaktu itu Lt 2), Kapten Tun Hj Abdul Razak (Perdana Menteri Kedua), Kolonel Yeop Mahidin (sewaktu itun Major) dan Leftenan Ghazali Shafiee (Menteri Luar Malaysia) adalah ahli-ahli Force 136.




sumber : WATANIAH DAN TUN RAZAK

WATANIAH
A Malay Guerilla Anti-Japanese Force

Wataniah (also Tentera Wataniah) was a Malay anti-Japanese resistance force started in Bentong, Pahang, in Peninsular (West) Malaysia in 1942 by a Malay Administrative Service officer from Perak, Yeop Mahyuddin Muhammad Sharif. Having secured approval of the Sultan Pahang, Yeop Mahyuddin (alias Mahidin) established a jungle training camp at Batu Malim about 16 kilometers from Raub, beginning with some 250 recruits including some former members of the Pahang volunteer force. among those who also joined Wataniah were Abdul Razak Hussein (1922-1976) and Ghazali Shafie, who later became prominent in Malaysia politics.

Wataniah
Pasukan gerila Melayu Anti-Jepun

Wataniah (juga Tentera Wataniah) adalah pasukan gerila Melayu anti-Jepun Melayu bermula di Bentong, Pahang, di Semenanjung (Barat) Malaysia pada tahun 1942 oleh seorang pegawai Perkhidmatan Pentadbiran Melayu dari Perak, Yeop Mahyuddin Muhammad Sharif. Setelah mendapat persetujuan dari Pahang Sultan, Yeop Mahyuddin (lebih dikenali sebagai Mahidin) telah menubuhkan sebuah kem latihan ketenteraan di Batu Malim, kira-kira 16 kilometer dari Raub, bermula dengan kira-kira 250 rekrut termasuklah beberapa bekas anggota angkatan sukarela Pahang. Di kalangan mereka yang juga menyertai Wataniah adalah Abdul Razak Hussein (1922-1976) dan Tan Sri Ghazali Shafie, yang kemudiannya menjadi ahli politik terkenal di Malaysia.

Baca juga pendedahan yang dilakukan oleh rakan blogger MYMASSA.



FAKTA SAHIH di atas turut diceritakan dalam biografi Tan Sri Samad Idris (yang boleh didapati di Muzium Negara). Ramai ANAK MELAYU pada waktu itu yang menyertai Kesatuan Melayu Muda [ KMM ] adalah atas hakikat dan kesedaran mahu membebaskan Tanah Melayu dari penjajahan oleh kuasa luar.

Mereka menyertai latihan ketenteraan Jepun dengan prinsip mahu membebaskan tanahair daripada kuasa British. Namun setelah Jepun menguasai Tanah Melayu, Imperialis Matahari Terbit ini juga tidak jauh berbeza dengan British dan mahu menguasai Tanah Melayu, bukannya mahu membebaskan Tanah Melayu dari penjajahan.

Kesedaran yang timbul dalam benak hati ANAK MELAYU Kesatuan Melayu Muda [ KMM ] ini akibat daripada kekejaman Jepun sewatu menguasai Tanah Melayu telah menyebabkan mereka menubuhkan FORCE 136 dan WATANIAH untuk membebaskan Tanah Melayu dari penjajahan Jepun.

Fakta yang tidak dapat disangkal juga adalah dengan adanya pasukan WATANIAH ... MPAJA dan KETUA PENGGANAS KOMUNIS CHIN PENG gagal merampas Tanah Melayu selepas pendudukan Jepun. Apakah kita sudah lupa dengan KEKEJAMAN 100 HARI PENGGANAS KOMUNIS terhadap orang Melayu, Cina dan India ?



Namun apa yang dikesalkan adalah kebejatan BLOG-BLOG PEMBANGKANG YANG PENGENDALINYA ADALAH MELAYU sanggup melakukan FITNAH dan TOHMAHAN terhadap negarawan dan Perdana Menteri kedua, Allahyarham Tun Abdul Razak.

Apakah Burhanuddin Helmi, Ibrahim Yaakob, Pak Sako, Hizbul Muslimin yang turut bekerja dengan Jepun sewaktu pendudukan Imperialis Matahari Terbit ini di Tanah Melayu tidak turut dicop sebagai pengkhianat ? Mengapa Tun Abdul Razak yang menjadi sasaran utama ? 

Berapakah JUMLAH WANG YANG DIBAYAR OLEH CINA KIASU DAP kepada BLOG-BLOG PEMBANGKANG YANG PENGENDALINYA ADALAH MELAYU untuk menjatuhkan dan merosakkan imej dan kredibiliti negarawan dan Perdana Menteri kedua, Allahyarham Tun Abdul Razak ?

BLOG-BLOG PEMBANGKANG YANG PENGENDALINYA ADALAH MELAYU bukannya buta sejarah. Namun sanggup MENJAHANAMKAN MARTABAT SEORANG MELAYU yang banyak berjasa kepada negara hanya semata-mata untuk memuaskan nafsu CINA KIASU DAP yang gagal membawa masuk mayat mendiang KETUA PENGGANAS KOMUNIS CHIN PENG dari dikebumikan di bumi tercinta ini.

Berbaloikah WANG YANG DIBAYAR OLEH CINA KIASU DAP untuk melakukan FITNAH dan PERSEPSI JAHAT ? Takde maruah ke BLOGGER-BLOGGER MELAYU PEMBANGKANG ni ...



sumber

1 ulasan:

  1. memang celaka puak haramjadah ni..yg lebih teruk ada org melayu yang jadi barua cina gampang ni

    BalasPadam