Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

22 Oktober 2013

PKR takut dengan UFB?


Sebenarnya, aku memandang PKR dengan pandangan sebuah parti progresif yang terbuka, ilmiah dan intelektual. Tidak seperti parti-parti lain. Manakala, DSAI merupakan suara rakyat dan model masyarakat marhain dalam contoh sikap keterbukaan. Malangnya, alasan-alasan sampah daripada pihak AIC telah mengubah pandangan aku terhadap PKR.

DSAI merupakan "ayatolla" usrah zaman 70an. Beliau merupakan pengasas ABIM. Karisma beliau dan anugerah lidah daripada Allah menjadikan beliau seorang yang hebat bila berpencak di atas pentas. Ketika beliau memilih untuk menyertai UMNO, beliau pernah berdialog dengan TG Haji Hadi di USA. Hasilnya hampir separuh pejuang-pejuang gerakan Islam mengikuti beliau bersama UMNO. Dari sudut pandangan lain, DSAI berjaya menewaskan TG Haji Hadi.

Pengetahuan dan penguasaan agama Islam DSAI juga tidak boleh dipandang rendah. Jika tidak, mana mungkin beliau mampu memberi kuliah-kuliah agama dan menyampaikan khutbah Jumaat. Bukankah DSAI akan menyampaikan khutbah di Masjid Wandana?

Sesiapa yang mengenali aku pasti tahu aku jarang mengkritik PKR dan tidak pernah mengkritik DSAI. Pada aku, kenangan bermandi hujan FRU tahun 1998 adalah kenangan yang indah. Ketika itu, keADILan belum wujud, yang ada hanya Adil. Mungkin memoir tersebut membuatkan aku lunak dengan PKR.

Oleh itu, aku mahu menjawab jawapan-jawapan bacol budak-budak AIC. Aku tidak mahu menyebut nama mereka. Aku hanya anggap mereka sudah menjadi sebuah "groupthink" yang melakukan projek pembodohan terhadap rakyat.

Tajuk yang dicadangkan sahabat aku, pemuda PKR, DSAI akan bawa.

1. Tajuk tersebut adalah daripada porposal kami. Mereka yang ciplak dan alih bahasa saja.
2. Kalau ya pun tajuk sama, kami boleh tukar tajuk lain. Apa masalah? Alasan ini sangat dangkal.

CERITA PENUH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan