Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

21 Januari 2010

Jom Ramai Ramai Keluar PKR



RAMAI yang meramalkan Parti Kelentong Rakyat (PKR) yang diasaskan oleh Anwar Ibrahim tidak akan kekal lama. Mereka mengumpamakan PKR akan senasib seperti parti-parti lain yang sudah berkubur.
Kebanyakan ahli PKR memasuki parti kerana keliru dengan situasi semasa. Ada yang terikut-ikut dengan sentimen marah dan ada yang mahu mencari kelainan.
Akibatnya kini timbul satu demi satu kekusutan. Orang PKR yang kebanyakannya bekas ahli UMNO dan BN melihat parti itu tiada hala tuju. Para pemimpin pembangkang telah dilihat mulai merasa selesa, tidak dengar kata, ada yang sudah mahu berebut jawatan dan hilang punca untuk mentadbir.
Atas kemarahan itulah 13 ahli jawatankuasa PKR Kuala Selangor semalam mengambil tindakan membubarkan bahagian yang diterajui oleh Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim. Apa akan jadi jika Khalid yang berada di kerusi MBnya atas dasar politik yang dinaunginya tidak lagi dipercayai?
Memburukkan lagi keadaan apabila pegawai-pegawai kerajaan Selangor ditahan SPRM semalam ekoran isu pasir.
Mungkin benar juga kata rakan mereka dari Pas Perosak Agama, Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang mengakui sokongan rakyat terhadap pakatan pembangkang semakin luntur. Orang kampung di luar bandar mulai muak dengan mereka.

Mat Kelubi Kata ;

Jom kita ramai2 pakat keluar PKR,PAS

1 ulasan:

  1. Salam Mat Kelubi,

    Rejim 'pakatan rompak rakyat' akan menemui kehancurannya........ tunggulah..... InsyaAllah.

    BalasPadam