Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

24 November 2011

Kebebasan Bersuara - Untungnya duduk di Malaysia

 

 Betapa beruntungnya dapat duduk di bumi bertuah Malaysia ini. Kerajaan yang ada di bawah parti Barisan Nasional mengamalkan sikap kebebasan bersuara. Tu pun masih ada lagi puak-puak yang mengatakan kerajaan Barisan Nasional tidak mengamalkan kebebasan bersuara, tidak demokrasi dan macam -macam lagi fitnah , umpat keji dilontarkan kepada kerajaan.

Tapi rasanya elok juga pihak kerajaan mengambil pendekatan yang sama sepertimana negera Thailand lakukan.

Ampon dipenjara 20 tahun kerana hina Raja Thailand

BANGKOK 23 Nov. - Mahkamah Thailand hari ini menjatuhkan hukuman penjara selama 20 tahun ke atas seorang lelaki kerana menghantar mesej berunsur penghinaan terhadap raja negara ini.
Menurut mahkamah jenayah Bangkok, Ampon Tangnoppakul, 61, didapati bersalah kerana menghantar mesej-mesej sedemikian kepada setiausaha peribadi bekas Perdana Menteri Abhisit Vejjajiva pada Mei 2010.
"Mahkamah mendapati tertuduh bersalah dan menjatuhkan hukuman penjara selama 20 tahun," kata peguamnya, Anon Nampa sambil menambah anak guamnya mempunyai tempoh 30 hari untuk mengemukakan rayuan. KLIK

1 ulasan:

  1. masalahnya ada puak-puak yang tak tau mengenang dek untung..kalau boleh nak hapuskan semua hak dan keistimewaan org melayu dan agama Islam..

    BalasPadam