Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

29 September 2009

10 Sebab Nik Aziz Perlu Letak Jawatan

1. Nik Abdul Aziz terlalu lama memegang jawatan dalam Kerajaan Negeri dan menjadi pemimpin parti sehingga timbul dalam nalurinya mahukan semua benda adalah serba baru.
2. Faktor usia juga antara sebab mengapa pemimpin PAS itu seperti seorang nyanyuk apabila melihat orang lain selalu berbuat kesalahan tanpa usul periksa dan mudah menerima pakai laporan tanpa usul periksa.
3. Nik Abdul Aziz uzur dan sakit serta kerap keluar masuk hospital hingga tidak dapat menumpukan pada tugasnya sebagai Menteri Besar.
4. Nik Abdul Aziz asyik berceramah sehingga gagal menjadi pentadbir yang baik.
5. Pemimpin itu secara tidak sedar telah merosakkan imej Islam dengan mengeluarkan pelbagai kenyataan mengelirukan termasuk cuba mengambil alih tugas malaikat dan tugas Allah untuk menentukan siapa yang akan masuk syurga dan neraka.
“Dia (Nik Abdul Aziz) juga menentukan solat saya diterima Tuhan atau tidak. Sebagai pendakwah dia harus buat kebaikan, bukan menentukan hukum dan balasan yang tak terjangkau oleh manusia”.
6. Dia menjadi alat dan perkakas kepada parti DAP yang bertentangan dengan pelaksanaan hukum Allah.
7. Menjadi alat kepada Pakatan Rakyat yang memecahbelahkan umat Islam Melayu dan Islam.
8. Ramai pemimpin PAS Kelantan dan Pusat mahukan beliau berundur daripada menjadi
pentadbir dan pemimpin politik, tetapi tidak berani untuk bersuara.
9. Nik Abdul Aziz juga pemimpin mempunyai sikap riak dan takbur sehingga menganggap dirinya saja yang betul.
10. Dia gagal mewujudkan peluang pekerjaan kepada rakyat Kelantan walaupun hampir 20 tahun memerintah sehingga menyebabkan lebih 100,000 rakyat negeri itu berhijrah ke negeri lain mencari rezeki.
”Kita dapat lihat Kelantan sebuah negara yang kaya dengan sumber alam, budaya dan sebagainya. Malangnya, kerana tidak ada inovasi, idea, kreativiti dan tidak cekap menjadikan Kelantan antara negeri paling mundur dan tidak maju”. Katanya. (Sumber : Sinar Harian)

8 ulasan:

  1. Salam, awak pandai-pandai nak burukkan Tok Guru kami, apa ? awak tu alim sangat ke, baik sangat ke ? entah-entah kaki betina kot.....

    BalasPadam
  2. Salam, Mat Kelubi, kawan setuju sangat komen deme tu, memang tepat sekali, kalau Niko Aziz bagus sangat mentadbir negeri Kelantan serambi Mekah, ngapa ramai sangat rakyat Kelantan cari makan kat negeri-negeri kerajaan UMNO-BN.....

    BalasPadam
  3. Hoi mat kelubi dan yang gambi, mu tu sapo hah.... dok ingak ahirak ko...... ambo semua dok peduli herta dunio nih..... ambo sumo nok gi surega..... herto dunio ni hok ogheng-ogheng kafir jo....... bodo demo........

    BalasPadam
  4. hoi tanpa nama mu ado blog, bg kawe namo blog demo...woooo sedap ati ya kato oghe bodo, mu tu bodo supo lembu

    BalasPadam
  5. diharap semua bloggers tidak mgunakan perkataan yg kasar/tak senonoh/lucah dan sebagainya ketika mberi komen pd blog org.klu nk wat jgk harap tinggalkan no phone dan nama penuh beserta no k/p!!!

    BalasPadam
  6. Salam,

    Sepatutnya dah lama dan barilah laluan kepada muka-muka baru yang lebih mampu mentadbir Negeri Kelantan itu.

    BalasPadam
  7. salam n terima kasih sbb sudi komen ,
    MK asalnya dari kelantan juga .klu Tanpa Nama nak tau kat kg. biak ,dabong k.krai .dah bertahun kg biak ni wujud sejak BN perintah lagi . tapi masa pas perintah ni haram xde perubahan langsung. yang ada sedap didengar bukak ladang rakyat tapi hampeh buka tanah beribu hektar tapi bagi kat cina kafir . tu ke yang kata nak tolong islam nak tolong melayu.
    klu Tanpa Nama tak percaya pergi la tanya tok guru nyanyuk tu.
    klu dah rasa harta kat dunia ni untuk orang kafir je MK cadangkan Tanpa Nama elok la cepat2 tinggalkan dunia ni bukan apa nanti tak lepas ke syurga pulak klu dah asyik nak umpat nak hina nak fitnah je .
    klu bersolat tu minta ampun n taubat dari Allah Taala.

    BalasPadam