Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

23 November 2011

Bersatu Kerana Bola Atau Akidah Umat Islam

“MEREKA tidak menghormati kamu, mereka tak hormat bendera kita, mereka tak hormat Raja kita dan mereka tak hormat ibu bapa kita. Kalau kamu benarkan ini terjadi, maka kamu adalah pengecut. Kamu sebagai rakyat Malaysia mesti ajar mereka.
“Kita berjaya tewaskan mereka bukan sekali tapi dua kali di hadapan penyokong fanatik mereka. Kita tunjukkan pada mereka macam mana nak lakukannya.”
Itulah ungkapan kata-kata pembakar semangat Ong Kim Swee kepada skuad Harimau Muda kita untuk berdepan dengan pemain Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta dalam final bola sepak Sukan SEA Ke-26 kelmarin.

Itu kata-kata semangat yang diluahkan oleh jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee.. Dalam bab perlawanan akhir bola sepak sukan SEA antara Malaysia dengan Indonesia , semua rakyat Malaysia tanpa mengira agama,bangsa dan parti politik bersatu memberi sokongan kepada pasukan Harimau Muda.
Tapi di mana hilangnya semangat yang sama,perasaan yang sama apabila melibatkan masalah akhlak,moral dan akidah umat Islam dihina dicaci.

1 ulasan:

  1. diaorg ni yang nak kuasa je..x kira la klu agama dilacurkan,dihina..

    BalasPadam