Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

16 November 2011

Kedah Sejahtera : PAS Roboh Surau Bina Shoping Kompleks

Bangunan Madrasah Salihiah Kanchut di Jalan Tambang Badak, Alor Setar Kedah bakal dirobohkan untuk dibina Plaza Tunku Yaacob. – utusan/ Kamal Basir

 
BANYAK kali sudah saya menulis mengenai sikap hipokrasi dan munafik orang kita, iaitu orang Melayu beragama Islam di negara ini. Cakap tak serupa bikin. Matlamat menghalalkan cara. Akhirnya yang rugi ialah bangsa itu sendiri.
Apabila terkena di atas batang hidung sendiri semua senyap. Ya, semuanya yang salah menjadi betul. Sehinggakan Madrasah Salihiah Kanchut, Alor Setar berusia lebih 100 tahun, yang diumumkan oleh kerajaan Pas Kedah mahu dirobohkan, pun menjadi betul.
Semua orang senyap sunyi. Hanya 30 orang sahaja kariah yang berdemo. Tiada perbincangan dalam blog. Tiada kata-kata yang menuduh kerajaan Pas Kedah zalim, mahazalim, mahafiraun kerana mahu merobohkan sebuah madrasah – rumah suci umat Islam untuk dijadikan sebuah kompleks beli-belah.
Apa kata sekiranya kerajaan Kedah yang mahu merobohkan madrasah itu ialah Kerajaan Barisan Nasional (BN)? Saya rasa akan ada pak-pak lebai Pas yang sanggup tidur di atas jalan bagi mempertahankan madrasah itu.
Kini, tiada apa-apa berlaku. Malah kerajaan negeri pimpinan ustaz Azizan pula berkata siapa yang menentang ‘projek pembangunan’ itu dengan merobohkan madrasah itu sebagai orang bingai, atau tak reti bahasa atau dalam bahasa Inggeris yang bersopan ignorant atau jahil.  KLIK

6 ulasan:

  1. ni la negeri kebajikan yang puak pas perjuangkan selama ni sampaikan surau yang sudah beratus tahun ni pun nak dirobohkan hanya kerana mengejar kemewahan dunia.. apa la nak jadi... kata perjuangkan Islam tapi tempat ibadat untuk Islam nak dirobohkan..klu roboh nak bina masjid xpe la juga ni nak bina shoping kompleks yg mana akan menyebabkan gejala sosial berlaku..
    mohon dijauhkan dari puak-puak ini memerintah Malaysia

    BalasPadam
  2. ITULAH DINAMAKAN ..KERAJAN MUNAFIK KERAJAAN LUPA DIRI..

    ANA NAK BERCERITA..TENTANG KES TANAH WAKAF NI

    MEREKA KATA JIKA MEREKA NAK ROBOH MEREKA AKAN GANTI..

    ITULAH JANJI PALSU PAS..KEPADA RAKYAT KEDAH..

    ITU MAKLUMAN SEMUA..MEREKA TIDAK AKAN BINA SURAU BARU..SEPERTI DIMINTA MUFTI ..TAPI

    MEREKA BERPURA PURA..

    ITULAH MUNAFIK PAS..SEBUTLAH NAMA AMIR DAN BAR STIK..ATAU BASTARD..

    MEREKA MEMBUAT PAKATAN..DAPAT JUTAAN KOMISEN..

    TANYALAH SONNY...DAN GEH

    TANYALAH PEJ TANAH..

    TANYALAH MAIK ...


    SPRM MASUKLAH .SIASAT..ANDA AKAN TERKEJUT

    BalasPadam
  3. KENAPA GEREJA DI SEBELAH TIDAK DIGUGAT? ADAKAH KERANA ITU BUKAN BANGUAN ORANG ISLAM?

    LUPAKAH..MEREKA ...KEPADA USTAX FADZIL NOOR

    TELAH BERPESAN

    JANGAN BIARKAN SETIAP HARI BERLALU TANPA PERJUANGAN ISLAMMM.....

    PERJUANGAN MEREKA TELAH DISULAM DENGAN KOMISEN....

    SAYA SOKONG SPRM..MASUK SIASAT....

    BalasPadam
  4. sebab itu lah lemahnya Islam ..hanya kerana komisyen semuanya nak dijual dan digadaikan..

    BalasPadam
  5. Salam rakyat negeri kedah...dah dijelaskan oleh yb.mb kedah akan dibina surau di shoping komplek tersebut..jadi saya harap rakyat negeri kedah bg lah peluang kepada yb.mb untuk memajukan negeri kedah..apabila wujudnya shoping komplek tersebut wujudlah jugak peluang pekerjaan untuk rakyat negeri kedah mencari rezeki disitu..jadi yg dok komen yg bukan2 tu fikir lah untuk kebaikan semua rakyat negeri kedah...wasalam....

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama1/2/13 11:37 PG

    orang nak juga tegak agama islam nak jugak buat hukum hudud tapi yang kata negara kita negara islam, tapi pemimpin teghang teghang tolak islam tak ikut cara islam cam na. tak nampak ka itu lebeh teghok, pikiaq la sikit janagan asalkan dapat dit hampa kata pas ni teghok teghok. kalau buat surau ditengah shoping komlek tu pahalanya lagi banyak dari yang ada la ni kut hampa nak tau. jangan jadi bahan politik saja nampakla bagi lebeh jauh sikit pikiran hampa tu.jangan dok caghi dosa keghing saja.saya harap hampa piaq betue betue.yang mengaku islam tapi tolak islam ada yang nak buat islam tapi tak disokong olih orang islam.ok chuba hampa tengok.

    BalasPadam