Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

26 November 2013

DAP Hina Kakitangan Awam Melayu Atas Dasar Rasis?



pijak melayu

Kita amat kesal dengan tindakan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang menggunakan perkataan ‘kucing kurap’ bagi merujuk kepada penjawat awam di Pulau Pinang mencerminkan keperibadian pembangkang yang angkuh. Dari dulu hingga kini DAP tidak pernah berhenti menghina bangsa Melayu yang merupakan penduduk asal Malaysia. Mereka tidak mahu menerima hakikat bahawa  bangsa Cina wujud di Tanah Melayu atas dasar dibawa oleh British untuk bekerja di lombong-lombong bijih timah.

Hanya kerana ketamakkan kuasa dan keangkuhan dari segi ekonomi mereka merasakan bahawa mereka mampu “mengusir” bangsa Melayu dari Tanah Tumpah sendiri. Persoalannya  ke mana harus mereka “usir” bangsa Melayu.  Sekiranya bangsa India boleh disuruh balik India, bangsa Cina balik Cina namun bangsa Melayu pula inilah tanah tumpah darahnya.

Maka agenda menjadikan bangsa Melayu sebagai “hamba” di tanah tumpah nenek moyang pun bermula.  Oleh kerana terlalu tebal perasaan benci terhadap Melayu telah disemai berpuluh tahun lamanya maka mereka dengan mudah secara sengaja dan tidak sengaja menghina apa sahaja yang berkaitan dengan bangsa Melayu.

Sepatutnya  sebagai wakil rakyat, Jeff Ooi tidak seharusnya menghina mana-mana penjawat awam walau apa pangkat sekali pun. Tindakan Jeff Ooi itu  mencerminkan sifat sebenar pembangkang yang memandang rendah kepada golongan yang tidak memberi sebarang kepentingan kepada mereka. Beliau sepatutnya  menghormati pengundi yang memilihnya menjadi wakil rakyat, tidak kira dari serendah-rendah pangkat sehingga kepada orang yang berpangkat besar. Oleh itu sewajarnyalah beliau perlu memohon maaf kerana menghina penjawat awam yang menjalankan tugas dengan dedikasi.

Sebelum ini  juga seorang pemimpin DAP pernah mengeluarkan kenyataan yang berbentuk penghinaan  bahawa kaki tangan awam banyak makan rasuah kerana ramai orang Melayu. Rasuah  tiada kaitan dengan mana-mana bangsa atau agama. Rasuah adalah penyakit umat akhir zaman. Rasuah adalah satu penyakit dan ia harus diperangi. Rasuah juga  wajar digelar sebagai najis seperti mana kerajaan pernah menganggap dadah sebagai najis. Sepatutnya DAP wajar menjalankan kempen agar bangsa Cina yang terdiri dari golongan saudagar, peniaga dan berada tidak memberikan rasuah. Merekalah antara  adalah punca rasuah yang sebenarnya.

Tambahan pula  seorang pemimpin kanan DAP pernah  berkata, DAP akan merombak semula kakitangan awam kerana ramai sangat orang Melayu. Diikuti pula dengan kenyataan kakitangan awam banyak makan rasuah puncanya juga sebab ramai sangat orang Melayu. Majoriti besar kakitangan awam telah menjalankan tanggungjawab dan amanah mereka dengan sempurna. Oleh itu tindakan menuduh kakitangan awam sebagai banyak makan rasuah adalah perbuatan khianat yang tidak boleh dimaafkan kerana ia menjatuhkan maruah kakitangan awam, keluarga mereka dan bangsa,

Ketua Publisiti DAP Tony Pua  pula tetap  mempertahankan kenyataannya merujuk Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan Utusan Malaysia sebagai “anjing Umno” apabila berkata beliau “hanya memperkatakan apa yang benar”.  Kakitangan ROS  majoritinya merupakan orang Melayu. Maka DAP sememangnya tidak teragak-agak mengeluarkan kenyataan menghina  mereka.

DAP memang tahu bahawa mereka tidak boleh menipu UMNO sebagaimana yang mereka lakukan terhadap PKR dan PAS yang sentiasa tunduk dan sujud terhadap “tokong” DAP. Perjuangan UMNO yang tegar membela dan mempertahankan agama Islam , bangsa Melayu dan tanahair amat dibenci mereka. Manakala PAS dan PKR yang terlalu banyak memperjuangkan dendam peribadi dan ketamakan serta ketaksuban kuasa lebih mudah dimanipulasikan oleh mereka.  Demi mengukuhkan perpaduan Islam dan Melayu maka sepatutnya PAS dan PKR menolak DAP dari kamus perjuangan mereka.

SUMBER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan