Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

22 Oktober 2009

Pemuda Pas Serah Memorandum Pada Suhakam


Mat Kelubi kata ;

SEMUA orang tahu Pas Perosak Agama bukan sahaja gagal menawan Bagan Pinang 11 Oktober malah majoriti yang diraih Barisan Nasional bertambah dengan ketara sekali.

Dan, antara tamparan kepada Pas Perosak Agama pada pilihan raya kecil itu ialah kemerosotan jelas undi pos yang diperolehnya.

Maka timbullah pada Pas Perosak Agama rasa tidak senang hati terhadap undi pos padahal parti itu tidak pula bersuara semasa ia meraih banyak undi pos di kawasan itu pada pilihan raya umum lalu.

Justeru, Mat Kelubi tidak terperanjat apabila Pemuda Pas Perosak Agama menyerahkan memorandum kepada Suhakam supaya menyiasat sistem pengundian pos yang didakwa terdapat kelemahan.

MK pasti tiada pihak yang akan membantah apa-apa usaha untuk memperkasakan apa juga sistem termasuklah sistem undi pos kerana ia akhirnya akan memanfaatkan kita yang menggunakannya.

Namun, adalah sesuatu yang janggal apabila ada pihak mula menyalahkan sesuatu sistem hanya apabila hasil penggunaan kaedah itu tidak banyak membantu atau tidak memihak kepadanya.

Dalam konteks hasil pilihan raya kecil Bagan Pinang, MK berharap Pas Perosak Agama menyuluh diri sendiri sebelum mahu menyalahkan pihak lain termasuklah sistem pilihan raya.

Rakyat dan sesetengah ahli Pas Perosak Agama sudah muak dan jelek terhadap kepimpinan Pas Perosak Agama kerana membiarkan agama Islam dipersenda dan dipermainkan oleh puak2 ini.

Bagi mereka Pas Perosak Agama sudah tidak seperti dulu. Pas Perosak Agama sekarang ini sudah jadi parti yang merosakkan agama Islam dan akidah umat Islam .

1 ulasan:

  1. Salam bro, biar ke dia lah nak buat apa, mereka tak boleh terima kekalahan....... dia ingat dia kuat tapi bori juga.....

    BalasPadam