Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

24 Oktober 2009

Suara Nyanyuk Nik Aziz - Adakan EGM Pas

Mat Kelubi kata ;

KEGELISAHAN Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai kumpulan pemimpin Pas Perosak Agama yang pemikiran mereka tidak sealiran dengannya tidak lagi dapat disembunyikan.

Beliau secara terbuka jelas tidak senang dengan kumpulan pemimpin terbabit.

Akhirnya, Mursyidul Am Pas Perosak Agama itu mahukan muktamar khas dipanggil bagi menentukan kedudukan kumpulan yang dirujuknya sebagai “dua tiga kerat pemimpin bermasalah”.

MK berpendapat elok mesyuarat itu diadakan supaya perwakilan secara pasti dapat membuat keputusan tentang pemikiran bagaimanakah yang mereka mahukan.

Semua tahu beberapa pemimpin kanan Pas Perosak Agama Pusat antara yang dilihat sebagai pro-UMNO ekoran munculnya idea pembentukan kerajaan perpaduan menerusi kerjasama dengan parti pemerintah. Dan semua tahu, Nik Abdul Aziz tidak senang dengan idea itu.

Apa yang pasti, pergolakan dalaman Pas Perosak Agama sudah tidak boleh dibendung lagi. Ia sudah mencapai tahap yang memerlukan perwakilan memberi mandat baru mengenai hala tuju parti tersebut.

Selamat bersidang Nik Aziz nyanyuk.

1 ulasan:

  1. Salam, bukan dia nyanyuk, dia rasa PAS tu dia yang punya........ Anwar cekap dapat pegang dia dulu....... kau bukan tak tahu, sejak dulu lagi puak-puak Kelantan bukan berminat dengan Trengganu........ waima dalam politik sekali pun......

    BalasPadam