Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

28 Julai 2011

DAP memperkuda Teoh Beng Hock dari hidup sampai Mati



Laporan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja menyiasat kematian Teoh Beng Hock jelas menyatakan bahawa Teoh telah membunuh diri.

Rumusan suruhanjaya itu, yang bersidang selama 50 hari dan mendengar/mengumpul keterangan dari 70 saksi termasuk pakar dari dalam dan luar Negara, jelas menyatakan Teoh Beng Hock telah MEMBUNUH DIRI.


Ramai berpendapat berjuta ringgit wang rakyat terpaksa dibazir akibat tindakan segelintir pihak yang mempolitikan isu kematian Teoh Beng Hock.

Agak pelik kenapa Suruhanjaya Siasatan Di-Raja harus menyiasat sesuatu kes bunuh diri namun kerana isu bunuh diri Teoh Beng Hock telah di-jaja sedemikian rupa sehingga kelangsungan politik menjadi pertaruhan, kebenaran terpaksa dirungkai dengan kos yang begitu tinggi. Sentimen perkauman yang dimainkan pemimpin politik pembangkang terpaksa disanggah.

Hasilnya kebenaran terserlah tetapi yang dahulunya mendesak agar diadakan suatu Suruhanjaya Siasatan Di-Raja telah mula mempersoalkan keputusan Suruhanjaya yang di-tauliahkan oleh Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong sendiri.

Apa kesudahannya ?

Saya menyeru agar ahli-ahli politik dan pemimpin DAP tidak asyik menuding jari kepada pihak lain. Lihat lah juga pada kesalahan sendiri dan dosa kamu keatas Teoh Beng Hock dan keluarga nya.

Cuba tuan-tuan cerdik pandai didalam DAP dan ilmuan diluar yang menyokong DAP bertanyakan beberapa soalan yang penting dalam kes bunuh diri Teoh Beng Hock?

Teoh Beng Hock bekerja untuk siapa?

Kenapa Teoh Beng Hock berada di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia @ Shah Alam pada hari kejadian?

Apakah kes yang di-siasat (SPRM) sehingga Teoh Beng Hock sanggup membunuh diri daripada bekerjasama dengan pihak SPRM untuk mendakwa sipelaku rasuah yang disiasat?

Pada pendapat saya DAP dan pemimpin nya selaku majikan Teoh Beng Hock harus lebih bertanggungjawab dalam kes ini.

DAP harus bertanggungjawab keatas kematian Teoh Beng Hock dan tidak secara terus-menerus mencari kambing hitam untuk dipersalahkan.

Ahli politik DAP, terutamanya segelintir yang lidah bercabang di dalam dan di luar mahkamah, harus berhenti memperkudakan keluarga Teoh Beng Hock demi kelangsungan politik mereka.

Janganlah secara terus menjaja kes bunuh diri ini sebagai suatu pembunuhan kerana laporan Suruhanjaya

Siasatan Di-Raja amat jelas.

Kesimpulan nya, Teoh Beng Hock membunuh diri ketika sedang di-siasat pihak SPRM berhubung laporan rasuah pemimpin DAP diSelangor. Ini fakta yang cuba diputarbelit pihak tertentu agar kepincangan mereka tidak timbul.

Kepincangan DAP telah mengakibatkan Teoh Beng Hock membunuh diri.

Kepincangan DAP mengaitkan Teoh Beng Hock dalam kes rasuah dan hal-hal bersangkut paut dengan pemberian kontrak di negeri Selangor.

Kenapa hanya pihak lain di-persalahkan dan bukan nya DAP?

Saya berharap agar pemimpin DAP akan sedar dari kerakusan nafsu politik mereka dan bersifat lebih bertanggungjawab di-atas kematian Teoh Beng Hock.

Setidak-tidak nya DAP harus memohon maaf kepada kedua ibu-bapa dan “teman wanita’ Teoh Beng Hock kerana secara tidak langsung telah menyebabkan kematian Teoh Beng Hock.

DAP juga harus membayar sejumlah wang sebagai pampasan kepada keluarga Teoh Beng Hock.

Jika pemimpin DAP benar-benar bersih dan tidak bergelumang dalam gejala rasuah serta salah guna kuasa di-Selangor, mungkin Teoh Beng Hock masih hidup hari ini.

Terima Kasih

Zahrain Mohamed Hashim

Ahli Parlimen Bayan Baru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan