Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

13 Oktober 2009

Insaflah wahai orang melayu / Islam Pas dan PKR

Mat Kelubi kata ;

SEBAGAI parti yang kononnya berlandaskan Islam, terimalah kekalahan sebagai ketentuan Ilahi, bukannya menimbulkan pelbagai tuduhan atau fitnah yang lain pula ke atas BN. Kenapa mesti bising dan menuding jari ke arah orang lain apabila kalah.
Kata akan buat bedah siasat dan terima dengan hati yang terbuka.
Cuba buat muhasabah diri. Dr. Badrul Amin meminta diputuskan hubungan dengan keluarga yang menjadi polis atau yang menjadi ahli UMNO.
Kemudian Salahuddin buat tuduhan palsu kononnya anggota Pas Perosak Agama diserang dengan pedang samurai oleh Pemuda BN.
Kenapa mesti membawa Nizar dari Perak yang dianggap penderhaka kepada raja untuk berceramah di Bagan Pinang? Kenapa Nizar tidak tumpukan kerja di Parlimen Bukit Gantang seperti yang sepatutnya?
Apa yang berlaku semuanya dinilai oleh rakyat sebagai pengundi.
Carilah salah sendiri dulu sebelum menyalahkan orang lain dan sistem sedia ada terutamanya pihak SPR. Mengapa masih gagal mengikut arahan SPR di hari mengundi.
Kalau semua ikut arahan, tidak timbul soal kekacauan pada hari mengundi. Bukankah taktik buruk ini telah digunakan dalam banyak PRK sebelum ini.
Paling menyedihkan ialah kita sesama bangsa dan sesama agama masih jauh untuk bersatu.
Di Bukit Gantang dan Bagan Pinang, tidakkah kita sesama Islam bertelagah kerana DAP cina gampang Penghina Agama membaca surah daripada al-Quran. Tidakkah kita sedar kita sedang dilagakan oleh kumpulan kiasu ini. Mengapa terlalu lambat untuk kita sedar, bahkan makin teruk.
Ada hikmahnya di sebalik kekalahan ini. Cara Pas Perosak Agama salah dan perlu diperbetulkan. Beritahu DAP cina gampang Penghina Agama jangan sewenang-wenangnya guna ayat al-Quran. Ternyata ayat al-Quran hanya dibaca oleh DAP cina gampang Penghina Agama di atas pentas ceramah sahaja. Apa tujuannya kalau bukan untuk politik?
Dr. Badrul tidak boleh menyeru sebegitu rupa walaupun berbeza ideologi politik. Mengapa buat perkara yang menjadi kemurkaan Allah SWT? Pas Perosak Agama perlu memikirkan semula bagaimana mereka dipergunakan oleh DAP cina gampang Penghina Agama.
Ulama dalam Pas Perosak Agama perlu berfikir bagaimana bukan Islam mempermainkan ayat al-Quran selama ini dan yang mendengar hanya ketawa dan bertepuk tangan sahaja.
Kita bimbang setiap kali PRK, kita bergaduh sesama agama dan sesama bangsa, sedangkan DAP cina gampang Penghina Agama ketawa. Betapa bodohnya Melayu, sama agama, Tuhan yang sama, nabi yang sama, tetapi bergaduh sampai luka-luka.
Tidakkah ini menggambarkan betapa Islam itu ganas dan buruk. Jangan sampai Tuhan membalas tindakan kita, kerana keegoan terhadap parti kita selama ini.
Dibimbangi semasa PRK akan datang, kita bercakaran lagi, DAP cina gampang Penghina Agama membaca surah lain pula dan hari mengundi, Tuhan menurunkan bala, tsunami melanda dan gempa bumi menggegar Malaysia.
Semuanya terlibat termasuk yang tidak berdosa. Semuanya sudah terlambat.


Oleh itu MK seru pada semua orang melayu umat islam bangkit la kita bersatu hati bersama2 menegakkan kedaulatan bangsa kita dan meletakkan agama Islam berada dipuncak. mari kita bersatu di bawah perjuangan yang satu iaitu Umno / Barisan Nasional.

6 ulasan:

  1. macmmana org nak ikut UMNO kalau kebanyakan pemimpin UMNO sombong, berlagak, nk turun kwasan utk jumpa rakyat pun payah n nk mintak surat sokongan pun payah!!!! tak sampai setahun jd YB dah pakai kereta harga lebih dr RM100K!!!

    BalasPadam
  2. Si Doyok ni betulah buta dan pekak, tak tengok ke dengan pemimpin-pemimpin PAS ? perhatikan betul-betul, macam mana lagak deme, itu semua duit kau orang derma setiap kali datang ceramah........

    BalasPadam
  3. woi YG! ngko ni bodoh ke apa?! aku kata "semua pemimpin ke kebanyakkan pemimpin???!" baca ayat tu bg paham la dulu! aku tak kata pun semua pemimpin pas semua bagus.ngko tengok JJ contohnya, bagus ke dia tu? ngko tolong jawab skit!!!

    BalasPadam
  4. budok sungei13/10/09 3:14 PTG

    koi sokong doyok! yanggambi ni cepat benor melatah.Cuba paham dulu ayat Doyok tu! woit doyok jg gune perkataan yg kurang sopan yek.

    BalasPadam
  5. hahahaha..dh lame kawan tak dgor ceghite tentang JJ...ceghite last pasal kes raba n ngaku mabuk todi....

    BalasPadam
  6. terima kasih pada semua yang sudi buka blog MK n sudi beri komen.

    Seperti kata doyok, MK juga kata sebilangan pemimpin pas yang baru jd YB setahun dua pun dah pakai keta besar rumah besar. dah tak masuk kawasan sejak dah jd YB. klu doyok tak percaya doyok cuba tanya YB dun Dabong, Kelantan dah berapa kali dia turun ke kg. Biak . orang kampung nak jumpa minta sign borang pun susah .

    BalasPadam