Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

19 Ogos 2009

Kuil : Kerajaan negeri tetap luluskan

SHAH ALAM 18 Ogos – Kerajaan negeri Selangor tidak mempedulikan bantahan penduduk di Seksyen 23, di sini apabila tetap akan meneruskan cadangan membina kuil di kawasan itu yang merupakan kawasan majoriti umat Islam.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, keputusan itu dibuat kerana tapak tanah seluas 0.2 hektar di Seksyen 23 itu dirasakan paling sesuai, selain telah mendapat persetujuan pihak pengurusan kuil di Seksyen 19, tahun lalu.
Menurutnya, cadangan pembinaan kuil di Seksyen 23 adalah sebahagian daripada proses perpindahan rumah ibadat itu di Seksyen 19 dan ia diputuskan oleh Jawatankuasa Rumah Ibadat Bukan Islam yang dipengerusikan oleh Exco kerajaan negeri, Dr. Xavier Jayakumar sebelum ini. [ cite penuh ]

Mat Kelubi kata ;

aritu kisah arak sekarang ni kuil pulak. kisah arak tak abis lagi masuk pulak kes kuil. ni la kerajaan negeri yang korang semua pilih dulu masa pilihanraya. kerajaan yang dipimpin oleh khalid berahim yang gagap tu. dia tu jadi MB boneka untuk dap cina gampang .dia ikut belaka apa kata anwar berahim pengkhianat bangsa ikut kata gangster dap cina gampang tu.korang tengok masa kes arak dulu ada ke dia dgr kata hassan ali exco pas tu xde kan . maknanya puak2 ni memang nak menjahanamkan orang melayu dan umat islam. sedar2 la woi

dulu masa umno/bn perintah tak jadi pun perkara macam ni walaupun dalam bn ada parti cina n parti india. sbb pemimpin umno tau n pandai nak tadbir negeri n yang paling bestnya pemimpin umno ni berjuang untuk kepentingan orang melayu dan umat islam.korang semua tak sedar lagi ke. orang melayu ni terkenal dengan adab dan sopan, perpatah ada kata ' orang memberi kita merasa' , ' orang berbudi kita berbahasa' .

ingat la orang melayu / islam puak2 ni nak tindas kita mereka ni dah sama taraf ngan yahudi tahap kezaliman nya. mari lah kita berubah sebelum kita rebah dikaki pengikut yahudi ni.
mari bersama dengan umno /bn kita pastikan orang melayu umat islam dan bangsa lain mendapat berkat kesejahteraan hidup di bumi malaysia ini .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan