Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

18 Ogos 2009

Tiada nas sertai Pas masuk syurga


PUTRAJAYA 17 Ogos - Tiada nas dalam al-Quran dan hadis mensyaratkan seorang itu perlu menjadi ahli sesebuah parti sebelum dijanjikan masuk syurga.
Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan, syurga dijanjikan Allah hanya untuk mereka yang beriman dan bertakwa kepada-Nya.
''Syurga itu hak Allah, malah belum tentu lagi mereka yang sembahyang diterima (pahalanya) sebab kena tengok dulu sembahyangnya betul atau tidak.
''Apatah lagi jika ada dakwaan kata masuk parti ini baru dijanjikan syurga, itu lagi tidak betul, jangan kita mendahului Tuhan," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.
Kenyataan Nik Abdul Aziz itu dipercayai bermotif politik berikutan persaingan Pas dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir 25 Ogos


Mat Kelubi kata ;

Xde apa lagi la MK nak cakap dah mufti keluar kenyataan. tak kan kita tak paham lagi. MK minta la semua umat islam dengar apa yang mufti perak ni kata. dah terang lagi bersuluh apa yang nik aziz cakap tu tak betul. apa yang dia ckp tu semua nya dah sesatkan umat islam . yang ni la puak2 PKR setan ngan DAP cina gampang iblis ni nak sangat.
korang perasan tak, ada tak komen dari haji hadi tentang nik aziz cakap ni xde kan sbb haji hadi tau nik aziz ni dah nyanyuk dah kurang betul.
apa2pun korang pikir la sendiri apa yang mufti perak tu kata ngan apa yang ulamak politik tu kata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan