Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

17 Ogos 2009

Satu lawan satu di Permatang Pasir


BUKIT MERTAJAM 17 Ogos – Pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Barisan Nasional (BN) dan Pas.
BN diwakili Rohaizat Othman manakala Mohd. Salleh Man mewakili Pas pada pilihan raya yang akan diadakan pada 25 Ogos ini.
Calon bebas, Kamarul Ramizu Idris bagaimanapun tidak dapat bertanding kerana tiba selepas waktu bantahan ditutup. - Utusan

Mat Kelubi kata ;

selamat bertanding kepada Pas dan Barisan Nasional ( BN ) . kita sebuah negara yang mengamalkan demokrasi buat la pilihan yang terbaik untuk mencari wakil kepada rakyat yang boleh membantu rakyat.
MK difahamkan kerusi ni dah 3 penggal wakil rakyat Pas pegang dan merupakan satu ni je kerusi yang Pas menang dalam Penang ni. tapi yang menjadi kemusykilan dalam hati MK nape kerajaan negeri Dap cina gampang ni tak ambil pun arwah ni dulu sebagai exco negeri . rasanya layak la jaga bahagian agama Islam sebab katanya parti tu berjuang untuk Islam berbanding sekarang ni ambil wakil rakyat PKR yang terang2an sesat sebab berkiblatkan pemimpin yang suka main bontot orang tu.
MK tak terkejut klu selepas ni CM penang dap cina gampang tu kata klu Pas menang kat permatang pasir akan dilantik jadi exco negeri. semua ni sandiwara belaka nak ambil undi orang melayu lebih2 lagi orang pas. korang semua dah lupa ke apa yang dap cina gampang ni wat kat penang. dap cina gampang ni la yang hina Islam katanya Islam ni ganas. jangan la kerana dijanjikan jawatan kita sanggup telan n terima yang diaorang hina Islam tu .
MK seru la umat Islam orang melayu baik pas ke umno ke pilih la wakil rakyat dengan menggunakan akal pikiran bukan nya emosi dan sifat amarah. kita kena tentang orang yang hina agama kita.setakat ke hari ni MK tengok hanya umno je parti yang mampu nak bela orang melayu yang mampu jaga agama Islam . kita tolak parti yang bersama2 minghina Islam ni. Undi pas bermakna korang undi dap cina gampang tu. undi pas maknanya korang semua hina Islam.
Marilah pengundi2 permatang pasir kita ubah kali ni kita jangan biarkan agama kita dihina dipersenda lagi kita pakat ramai2 kita undi barisan nasional. hidup barisan hidup umno hidup melayu hidup Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan