Pengikut

wajib tolak

wajib tolak

12 Ogos 2009

Pas tetap setia walau prinsip tidak dihormati


KUALA LUMPUR 11 Ogos - Pas tetap tidak akan keluar daripada pakatan pembangkang walaupun ia berdepan pelbagai konflik termasuk isu penjualan arak.
Naib Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, Pas tetap setia dan berjuang dengan DAP dan pakatan pembangkang meskipun parti itu tidak menghormati prinsip tertentu perjuangannya.
''Apa sahaja isu dan masalah yang timbul walaupun membabitkan prinsip kami tidak dihormati, kami tetap bersama pakatan pembangkang.
''Kami akan duduk berbincang dan menyelesaikan segala konflik yang melanda dengan bijak,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini semalam.
Beliau mengulas kenyataan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini, yang mencabar Pas keluar daripada pakatan pembangkang berikutan tindak tanduk DAP dalam gabungan itu yang tidak menghormati prinsip perjuangan dibawa Pas selama ini.
Khairy turut berkata, perkembangan politik di Selangor dan Pulau Pinang membuktikan Pas tidak dihormati ekoran kenyataan pemimpin DAP yang mengguris hati pemimpin serta penyokong Pas.
Menurut Khairy, ia juga terbukti apabila satu-satunya wakil rakyat Pas yang memenangi pilihan raya umum lalu tidak mendapat sebarang tempat dalam barisan Exco kerajaan negeri.
Mat Kelubi kata ;

ni satu lagi parti yang katanya perjuangkan agama islam . mana la letaknya maruah orang melayu / islam dah terang2an dap cina gampang tu hina islam masih lagi nak setia konon. lahabau gampang mana yang bercakap ni . tak kesian ke kat ibu nya yang ngandung dia 9 bulan 10 hari lahir2 je kat bumi Allah Taala pi cakap setia pada pakatan kafir. ni ke kita kata penjuang agama. klu pada zaman Nabi dah kompom mamat ni kena hukum.

apa korang semua tak boleh pikir lagi ke. Allah Taala dah beri kita akal pikiran untuk pikir yang mana baik yang mana buruk. Allah Taala mahukan umatnya menjaga kesucian agama islam ni bukan pi ikut cakap kafir tu. kata ngaji pondok berguru pulak ngan tok guru politik sempit tu ni la hasil nya . mak bapak suruh belajar agama dia pi belajar agama kafir ngan dap cina gampang tu.

ayuh orang melayu ayuh orang islam kita tolak kepimpinan orang yang bersama ngan dap cina gampang n pkr lubang bontot tu. kita bersatu hati bulatkan tekad kita berjuang bersama umno/bn untuk pastikan orang melayu orang islam tidak sesat dimuka bumi ni. mari kita sama2 berdoa agar pintu hati pemimpin melayu / islam pas n pkr serta pengikut2nya kembali ke jalan yang di redhaiNya .

1 ulasan:

  1. hari ni nik aziz bagi lesen pulak kat DAP hina Islam ape cerita? ulamak yang dah nyayuk!

    BalasPadam